Een sterke website? Mooi, maar niet genoeg!
Wanneer je een bedrijf opstart, dan zul je van alle kanten te horen krijgen hoe belangrijk het is over een sterke website te beschikken. Dat is zeker waar, maar eigenlijk ben je hiermee nog maar op de helft. Bedenk je immers dat wanneer je website, hoe mooi deze ook is, geen bezoekers trekt, dat je er dan eigenlijk weinig aan hebt. Nu zijn er gelukkig methodes waarmee je meer bezoekers naar je site kunt trekken. Meestal zijn deze methodes toegespitst op het optimaliseren van de prestaties van je site in de zoekresultaten van Google. Dit wordt ook wel SEO genoemd, een afkorting die staat voor Search Engine Optimization; zoekmachineoptimalisatie dus. En als je dit echt goed wenst te doen, dan besteed je ook enige aandacht aan internationale SEO. Waarom dat belangrijk kan zijn? Lees verder om hier het fijne van te weten.
Het belang van internationale SEO
Wanneer je met je bedrijf producten en/of diensten levert op of vanuit Nederlands grondgebied, dan bied je deze producten normaliter ten eerste aan Nederlanders aan. Je website zal dan ook louter teksten in het Nederlands bevatten. Heel logisch natuurlijk, maar het kan zijn dat je hierdoor veel potentiële klandizie laat liggen. Bedenk je immers dat er in Nederland ook veel mensen wonen die het Nederlands (nog) niet machtig zijn. Bovendien is het ook interessant om te onderzoeken of je de markten van onze buurlanden Duitsland en België kunt aanspreken. Besteed dus zeker aandacht aan het internationale aspect van je online marketingactiviteiten als je er het maximale wil uithalen.