Doelen bereiken
Marketing is een brede term, in principe betekent het alle activiteiten die zorgen voor de promotie en verkoop van een bepaald product of een service. Digital marketing is een verzamelwoord voor alle reclame die voor deze promotie verspreid wordt via digitale kanalen. Hierbij kun je denken aan zoekmachines (o.a. Google), websites, social media, e-mail, et cetera. Wat is Digitale marketing strategie? Digitale marketing is onderdeel van je marketingcommunicatiestrategie. Jouw marketingdoelen of KPI’s staan centraal bij je communicatiestrategie. Digital marketing, content marketing, online marketing of e-mailmarketing zijn slechts kanalen of middelen die je kunt inzetten om jouw doelen te bereiken.
Tip voor meer respons
Digital marketing trends strategie. Hoe worden jouw mailings gelezen? Kun je wel wat tips gebruiken om het beter te doen en meer respons te krijgen? Hierbij een paar e-mailmarketing trends die je vast gaan helpen.
Hypersegmentatie en personalisering. Personaliseer je content zoveel mogelijk en breng de juiste, relevante content naar de juiste doelgroep. Omnichannel communicatie. Combineer je e-mailing met andere kanalen en pas je boodschap aan daar waar het nodig en relevant is. AR/VR. Augmented en virtual reality worden steeds toegankelijker, probeer het ook eens toe te passen in jouw e-mailing. User-generated content. Je gebruikt content die klanten of fans over jouw producten of diensten hebben gemaakt. Het straalt authenticiteit en vertrouwen uit en heeft veel meerwaarde.
Economisch beleid
Wat is Digital marketing consult strategie? Strategy consultants worden door klanten ingehuurd om hen te ondersteunen bij strategische besluitvorming. Hieronder vallen zaken als het ontwikkelen van strategieën en tot zekere hoogte ook het ten uitvoer brengen van deze plannen. Het strategy consulting domein focust zich op het ondersteunen van klanten in de private sector bij de ontwikkeling van corporate, organisational or functional strategieën en het helpen van publieke instellingen en organisaties bij het opstellen van hun economisch beleid.