Jezelf op weg helpen met SEO? Met Ubersuggest lukt dat zeker!
Als je als ondernemer actief bezig wil met de SEO-strategie van je bedrijf, dan kan het zijn dat je door een lawine aan informatie die je op internet hierover kunt vinden even niet weet waar je moet beginnen. Zaak is dan om gewoon bij de basis te beginnen en niet nu al te beginnen met complexe trucs die ook nog mogelijk zijn. Aan te raden is ook om simpelweg een paar handige SEA artikelen te gebruiken. Deze tools maken je het leven namelijk beduidend makkelijker. Een van de tools die zeker aan te bevelen is, is Ubersuggest. Dit programma helpt je met name bij het doen van zoekwoordenonderzoek. Met de resultaten daarvan kun je vervolgens bijvoorbeeld je eigen zoekwoordenstrategie bepalen en daar de content op je website op afstemmen.
Informatie over zoektermen
De basis van Ubersuggest is dat je zelf zoektermen die je rendabel lijkt in het programma invoert. Het programma geeft je dan een schat aan informatie over deze termen. Je vindt bijvoorbeeld wat het zoekvolume van de term is, of het een makkelijk of moeilijk onderwerp is om SEO-technisch mee te scoren en wat nodig kan zijn om met GoogleAds hier iets mee te doen. De resultaten worden je keurig overzichtelijk gepresenteerd en dit alles is goed leesbaar, want je krijgt het in het Nederlands voorgeschoteld.
Ideeën over alternatieve keywords
Als je een stap verder gaat dan het voorgaande, dan zie je dat Ubersuggest je zelfs nog wat extra op weg helpt. Zo geeft men je voor elke zoekterm die je invoert ook alternatieve zoektermen (keywords) die je zou kunnen gebruiken. Dit zijn niet zomaar alternatieve zoekwoorden; het zijn termen die doorgaans door dezelfde doelgroepen worden ingevoerd in de grote online zoekmachines.