ICT op Instagram
Twee ontwikkelingen die de laatste jaren een verschrikkelijk grote ontwikkeling hebben doorgemaakt; de ICT branche en social media. Waar vroeger weinig social media platformen beschikbaar waren, is Instagram een van de platformen die nu niet meer weg te denken is in de samenleving. Ook de ontwikkelingen in de ICT zijn groot, tegenwoordig is in het bedrijfsleven ICT niet meer weg te denken en een steeds belangrijkere rol gaan spelen in de samenleving wat betreft bijvoorbeeld communicatie. Maar hoe zorg je er als ICT bedrijf voor dat jouw bedrijf ook goed communiceert naar (potentiële) klanten.
Waarom helpt Instagram de ICT branche?
Instagram kan vanuit het perspectief ICT branche gezien worden als uithangbord. Het zou niet alleen een uithangbord worden voor de jongere generatie, maar juist ook voor de ouderen. Deze zijn namelijk steeds actief op social media. Doordat je bepaalde aspecten deelt, zou dit eerder opgeslagen worden door jongeren en ouderen. Denk hierbij aan verschillende weetjes over de kansen van ICT, maar ook niet onbelangrijk de gevaren. Post bijvoorbeeld hoe bedrijven hackers tegen kunnen gaan en de computers beter kan beveiligen. Op die manier kan dit leiden tot een potentiële klant (lead) en hierbij komt Chatkracht om de hoek kijken.
Hoe kan chatkracht hierin ondersteunen?
De rol van chatkracht hierin zou gaan over de opmaak van het account. Denk hierbij aan de onderhoud van de pagina, waarbij er regelmatig foto’s of video’s geplaatst zullen moeten worden. Tevens is het aan de chatspecialisten om de vragen te beantwoorden die binnenkomen via de directe berichten die via Instagram gestuurd kunnen worden. Het is dan de taak om deze zo goed mogelijk te beantwoorden door een chatspecialist en anders door te sturen naar bijvoorbeeld een contactpersoon binnen jouw bedrijf. wanneer de vragen te complex worden of wanneer het een mooie lead voor het bedrijf is.